Facebook YouTube Twitter Instagram
Black Tusk - Recenze Pillars of Ash
13.5.2016 | autor: Arnes Mašić

Black Tusk je milovníkům heavy metalu znám jako člen "svaté trojice" sludge metalu, který ještě doplňují Kyles a Baroness. Všechny kapely nedávno vydaly nové desky, ale deska kluků z bažin Savanne z Georgie je poznamenána tragédií. Déle než deset let se kamarádili kytarista Andrew Fidler a bubeník James Maye s basákem Jonathanem Athonem, který zahynul v dopravní nehodě. Vzhledem k tomu, že Athon nahrál svoji část ještě před nehodou, dává tomuto albu takový sentimentální podtext, ale když si ho poslechli respektovaní kritici, zjistili, že ho nebudou muset popisovat, byl zkrátka dobrý. On je skutečně výjimečný. Hned první dvě písně "God's on Vacation" a "Desolation in Endless Times" vás trefí přímo do srdce, mozku, a bubenické orgie s dobrým stářím a divokým řevem vám jednoznačně strhne kůži z obličeje. Jejich agrese ničí sluchový přístroj a skoro si můžete reálně představit, jak Jamesovi hoří pod paličkami, a Fidler a Athon s koleny v bahně řvou a plivají nihilistické texty.

Ve skladbě "Born of Strife" poznáte, že v tomto hudebním "chaosu" je přidána další kytara. Tuto má na starosti zakladatel Toxic Holocaustu a zároveň i producent tohoto alba, Joel Grind, takže kromě punku, sludge, crustu pocítíte z vinylu i trošku trash metalu.

Při konci písně uslyšíte Fidlera, jak zpívá:" The wretched and forlorn will cross these wasted fields/Of rocks and dust and face the sky and/Embrace the Grey and Ethernal Light", když poté nastupuje klasické metalové sólo a uslyšíte hlasy všech tří členů kapely, jak vyjí jako vlčí smečka. Skoro každá skladba stojí za nějaké hodnocení, ale skuteční fandové kapely budou jednoznačně spokojeni se vším. Ale ještě osobně musím zmínit poslední píseň, která uzavírá celou desku "Leveling", která je životopisem Black Tusku. Ztělesňuje oba světy, mastné, živočišné doom ryffy s rychlostí a konzistencí punku. Po minutě a půl neskutečné agrese na veškeré orgány končí skladba jednoduchou melodií zahranou na klavíru a představuje takový epilog všeho, co tito tři kamarádi sdíleli během deseti let. I když je poznamenala velká tragédie, Black Tusk nekončí, bude i nadále existovat na hudební scéně a k tomu jim pomůže nový člen Corey Barthorst. Ale vždycky budou kamarády, přátelé bendu, fanoušci, kteří si občas zmáčknou "play" a poslechnou si Jonathana Athona.